خرید اینترنتی فایل{پاورپوینت تجربه برخي از كشورهاي منتخب در اجراي نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد}

خرید اینترنتی فایل /پاورپوینت تجربه برخي از كشورهاي منتخب در اجراي نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد/ وی اف|خرید اینترنتی فایل|35013262|vfm34024163|علوم اقتصادی, پاورپوینت ,powerpoint, pptx, پروژه, powerpoint, pptx, اماده, پاورپوینت, پایان نامه, پروژه, دانلود, رایگان, کامل, تجربه برخي از كشورهاي منتخب در اجراي نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : پاورپوینت تجربه برخي از كشورهاي منتخب در اجراي نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد

دانلود پاورپوینت با موضوع تجربه برخي از كشورهاي منتخب در اجراي نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد،در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:1- كاناداالف – زمان و چگونگي شروع اجراي نظام
نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد از دهه 1960 آغاز شد. در اين دهه توجه بيشتر معطوف به مرتبط ساختن مخارج به نتايج و محصولات بود. در دهه 1970، ارزيابي برنامه‌ها و اثربخشي برنامه‌ها را در دستور كار خود قرار داد.
ب- تلاش‌هاي به عمل آمده در زمينه فرهنگ سازي بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد
از سال 1998 نظام تشويق و تنبيه برقرار شده و مديراني كه به نتايج مورد انتظار رسيده‌اند مورد تشويق قرار گرفته‌اند. به طور كلي بين 10 تا 25 درصد از حقوق مسئولين اجراي برنامه‌ها وابسته به تحقق و دستيابي به عملكرد و نتايج از پيش تعيين شده بوده است.
خزانه‌داري چارچوب مديريتي خاصي براي مديران مالي تعيين و ابلاغ كرده است.
مدرسه خدمات عمومي كانادا دوره‌هاي متعددي براي آموزش بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد برگزار كرده است.
از سال 2003 چارچوب خاصي تحت عنوان پاسخگويي مديران تهيه و ارايه شده است. در اين چارچوب مسئوليت‌ها و انتظارات از دستگاه‌هاي اجرايي مختلف در زمينه عملكرد و نتايج براي معاونين دستگاه‌هاي مزبور مشخص شده است. همه ساله دبير هيات خزانه‌داري چگونگي عملكرد شاخصهاي هر دستگاه را با معاونت‌هاي ذي‌ربط بررسي و گزارش مي‌نمايد.
دولت تاكيد زيادي بر مرتبط ساختن مخارج با نتايج در امر برنامه‌ريزي، گزارش‌دهي داخلي و گزارش به مجلس دارد.
ج - موانع اصلي موجود در سر راه توسعه بيشتر نظام بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد
مرتبط ساختن اجراي سياستها و نتايج بدست آمده
اندازه‌گيري معني دار نتايج براساس يك شاخص واحد
بودجه يكساله انجام مي‌گيرد در حاليكه نتايج آن ممكن است بيش از يك سال بدست آيد.
نتايج ممكن است حاصل از يك فعاليت دولت نباشند و چند فعاليت منجر به يك نتيجه واحد شود.
عدم توازن در ارايه گزارشات مالي به دليل طبيعت نظام پارلماني و گرايش دستگاه‌ها به گزارش عملكردهاي مطلوب و عدم گزارش مشكلات
د – درس يا درسهاي مهم حاصل از اجراي نظام
با نشستن و بحث كردن راه به جايي برده نخواهد شد. بايد كار را شروع كرد. تا زماني كه كار شروع نشده است دستگاه‌هاي اجرايي تعهد دولت نسبت به اجراي نظام را باور نمي‌كنند.
نبايد انتظار داشت از همان اول نظام كامل و بدون نقص اجرا شود. حداقل بين 5 تا 6 سال تلاش مستمر تمامي بدنه دولت براي اجراي نسبتاً كامل نظام مورد نياز است. همواره موانعي بر سر كار وجود دارد يا به وجود خواهد آمد كه بايد به تدريج مرتفع و از سر راه برداشته شود.

2- شيليالف – زمان و چگونگي شروع و اجراي نظام
فكر كاربرد شاخصهاي عملكرد در بودجه از سال 1994 بوجود آمد. تلاش‌هاي هماهنگ وزارت دارايي، وزارت رييس جمهوري و معاونت وزارت توسعه منطقه‌اي در اين امر موثر بود. اين سه وزارتخانه يك كميته سه جانبه براي نوسازي مديريت عمومي ايجاد كردند.
در جريان مبارزات انتخاباتي سال 1999، طرفداران دولت وقت شاخصهاي عملكرد بسياري را ارايه نمودند، كه به دليل كمبود اطلاعات مربوط به نتيجه اين شاخصها، توفيق زيادي بدست نياوردند. از طرف ديگر رهبران مخالفان در اثبات مشكلات مربوط به عملكرد موفق بودند. نهايتاً كانديداي مورد حمايت دولت انتخاب شد ولي براي مدتي بسيار كوتاه.
در همين سالها توسعه نهادهاي مالي (دفتر بودجه و خدمات عمومي) امكان حركت به سوي بودجه مبتني بر عملكرد و نتايج را به وجود آورد. مهمترين تصميم‌گيري در اين زمينه اضافه نمودن شاخصهاي عملكرد در مجموعه شاخصهاي مرتبط با حقوق و دستمزد بود. بروز بحران‌هاي مالي نيز به اين امر كمك بسزايي نمود. در دوره 2003 و 2004 وزارتخانه‌هاي رياست جمهوري، دارايي و كنگره با كمك يكديگر قانون شفافيت را به تصويب رساندند. در اين قانون پاسخگويي مديران و نتايج و عملكردها نقشي اساسي در اصلاحات پيشنهادي دارند.
و . . .


مطالب دیگر:
🔗پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پنجگانۀ سواد رسانه ای🔗پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم زندگی دوم🔗پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم بازی زندگی است (درس اختیاری)🔗پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم کلیشۀ بدن🔗پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم هر چیز که در جستن آنی، آنی🔗پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مخاطب، بی مخاطب🔗پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مخاطب فعّال یا منفعل🔗پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مخاطب خاص🔗پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم دروازه بانی خبر🔗پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم بازی گردانان بزرگ🔗پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مهندسان پیام🔗پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فنون اقناع (2) (درس اختیاری)🔗پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم ما هم می توانیم🔗پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فنون اقناع🔗پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم از بازنمایی تا کلیشه🔗پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم تصاویر بی طرف نیستند🔗پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پنجگانۀ سواد رسانه ای🔗پاورپوینت درباره تغذیه مناسب و اصولی در ماه مبارک رمضان برای روزه داران🔗پاورپوینت درس بیست و چهارم مطالعات اجتماعی پایه نهم اقتصاد و بهره وری🔗پاورپوینت درس بیست و سوم مطالعات اجتماعی پایه نهم بهره وری چیست🔗پاورپوینت درس بیست و دوم مطالعات اجتماعی پایه نهم حقوق و تکالیف شهروندی🔗پاورپوینت درس بیست و یکم مطالعات اجتماعی پایه نهم نهاد حکومت🔗پاورپوینت درس بیستم مطالعات اجتماعی پایه نهم آرامش در خانواده🔗پاورپوینت درس نوزدهم مطالعات اجتماعی پایه نهم کارکردهای خانواده🔗پاورپوینت درس هجدهم مطالعات اجتماعی پایه نهم هویت